דיקור סיני לרזרבה שחלתית נמוכה

דיקור סיני לרזרבה שחלתית נמוכה

דיקור סיני לרזרבה שחלתית נמוכה

מהי תגובה שחלתית נמוכה הנקראת גם רזרבה שחלתית נמוכה?

תגובה שחלתית נמוכה או בשם נוסף רזרבה שחלתית נמוכה מאופיינת במצב בו התגובה של שחלות האישה לטיפולים ההורמונליים חלשה מאוד עד כדי חוסר תפקוד של השחלות ביצירת זקיקים. באופן טבעי הגוף מייצר כל חודש זקיק אחד המכיל בתוכו ביצית אשר פורצת החוצה בתהליך שנקרא ביוץ בכדי להיפגש עם זרע הגבר. במקרים בהם יש בעיות בכניסה להריון עוברים זוגות רבים טיפולי הפרייה חוץ גופית או טיפולי השראת ביוץ בהם האישה מקבלת הורמונים גונדוטרופינים המכילים FSH  ו - LH ממקור סינטטי בכדי לייצר יותר זקיקים ויותר ביציות ובכך להגדיל את סיכויי הצלחת הטיפול. מצבים בהם שחלות האישה אינן מתפקדות באופן תקין כלומר כמות הביציות המופקת במהלך הטיפולים ההורמונאליים נמוכה מאוד או שאין תגובה של השחלות לחלוטין נקראים תגובה שחלתית נמוכה והרופאים תולים זאת ברזרבה נמוכה של ביציות באותה אישה. אנו בקליניקת מעגלים מטפלים כבר 11 שנים בפוריות האישה, בתקופה זו הגיעו למרפאה נשים רבות עם רזרבה שחלתית נמוכה ותגובה שחלתית נמוכה רבות מהן כבר הופנו לטיפול בתרומת ביצית והיום חובקות תינוק בריא מביציותיהן שלהן. מבחינת הרפואה המערבית ישנו קשר הדוק בין רמות ה- FSH לבין רזרבה שחלתית נמוכה ותגובה שחלתית נמוכה והרופאים אף מסתמכים על כך באופן חד משמעי בטיפול. FSH הינו הורמון המגרה את התפתחות הזקיקים בשחלות. הורמון זה מיוצר בהיפופיזה ורמתו עולה כתגובה לרמה נמוכה של הורמון האינהבין (הורמון המופרש באופן קבוע מהשחלה) במצבים בהם יש תגובה שחלתית נמוכה רמת האינהבין יורדת, מה שמאותת להיפופיזה שיש רזרבה שחלתית נמוכה וההיפופיזה בתגובה מעלה את רמות ה- FSH   בכדי לפצות על מצב זה ולגייס יותר זקיקים.

מהו הגיל השכיח בו מופיע תגובה שחלתית נמוכה?

תגובה שחלתית נמוכה הינה מצב שכיח בנשים בגילאים של 38 ומעלה אך יכול להתרחש בכל גיל ומאוד אופייני לראות עלייה קיצונית מאוד ברמות ה- FSH עד לרמות של מעל 100.

רזרבה שחלתית נמוכה ורמות FSH גבוה כמעכבי פוריות

רמת FSH גבוהה מ-20 יחידות מעידה על בעיה בתפקוד השחלות, במצב זה איכות הביציות בשחלה ירודות, האישה תתקשה להיכנס להריון מבציותה שלה ויתכן ותזדקק לתרומת ביצית, פעמים רבות אפשר לראות ירידה בתגובה השחלתית תוך כדי טיפולי פוריות, וככל שהטיפולים מתקדמים יש פחות זקיקים, נוצרים פחות עוברים, ואיכותם הולכת ויורדת. שימוש מוגבר בגונדוטרופינים לא יפתור את הבעיה ובעיני הרפואה הסינית יכל אף להחמירה ניקח לדוגמא: עציץ בו אנו רוצים להנביט זרע, בכדי שנצליח יש צורך באדמה פוריה רמות לחלוח תקינות והשקיה נכונה במידה וניקח את העציץ ונציף אותו במים הזרע הקיים בפנים לא יתפתח ואף ימות הדוגמא משולה למצב בו הרזרבה השחלתית נמוכה והתגובה השחלתית נמוכה ובמקום לנסות לשמר ולפתח את הזקיק היחיד שקיים מציפים אותו בהורמונים מה שגורם לעומס על הגוף ועל השחלות ואינו מאפשר לביצית להתפתח בצורה תקינה.

רזרבה שחלתית נמוכה – תופעות לוואי

לרוב כאשר יש תגובה שחלתית נמוכה ישנה ירידה ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון אשר יכולים לגרום לתופעות לוואי שונות כגון, ירידה בעובי רירית הרחם, גלי חום, הזעות לילה, עצבנות, עייפות, דיכאון, יובש וגינאלי, שינויים קיצוניים במצבי הרוח, ירידה בהפרשה הפוריה ועוד. ברפואה הקונבנציונאלית אין טיפול מוכח למצב של רזרבה שחלתית נמוכה. כיצד תורם דיקור סיני למצבים של תגובה שחלתית נמוכה? במצבים של רזרבה שחלתית נמוכה ותגובה שחלתית נמוכה יש לרפואה הסינית פתרונות טבעיים שמסייעים לשפר את התגובה השחלתית ולהוריד את רמות ה- FSH  לרמה תקינה  בין (2-10) יחידות. גירוי נקודות הדיקור  גורם להגברת זרימת הנוזלים והדם בגוף ובכך  משפר את זרימת הדם לרחם ולשחלות ב- כ  100% , עובדה זו הוכחה מדעית ע"י מכשיר דופלר הבודק את זרימת הדם לרחם. הדיקור עובד במקביל על כל הציר ההורמונאלי של היפופיזה שחלות , משפר את סרקולצית הדם לרחם ולשחלות ובכך מסייע בשיפור התגובה השחלתית וביצירת זקיקים רבים ואיכותיים יותר. בטיפול אנו משלבים מספר שיטות טבעיות שהוכחו מדעית כמשפרות את זרימת הדם לרחם בנוסף לדיקור השבועי אנו משלבים צמחי מרפא המותאמים אישית לכל מטופלת  והנחיות תזונה ספציפיות העוזרים בשיקום ההורמונאלי של הורמון האינהבין והאסטרוגן ובכך מעלים את התגובה השחלתית , מעלים את מספר הזקיקים המגויסים הן באופן טבעי והן בטיפולים הורמונאליים ובכך מורידים את ה- FSH ומשפרים את התגובה השחלתית.

הקשר בין תזונה לתגובה שחלתית נמוכה

הגוף כולו בנוי ממכלול של תאים התלויים באספקה סדירה ותקינה של מזון בכדי להתפתח. המזון מספק למערכות הגוף השונות אנרגיה חומרי בניה וגורמים מווסתים ומפעילים כל אלו ישפיעו על תפקוד מערכות הגוף ובהמשך על איכות הדם שיגיע לרחם ובכך ישפרו תגובה שחלתית נמוכה ורזרבה שחלתית נמוכה.

מהו הקשר בין סטרס לתגובה שחלתית נמוכה?

לחץ נפשי יכול להעלות רמות של FSH ובכך לפגוע בתפקוד השחלות וליצור תגובה שחלתית נמוכה עובדה זו כבר מוכחת וישנן מטופלות רבות שהגיעו לקליניקה לאחר שעברו תקופה מאוד לחוצה או טראומה ורמות ה- FSH שהיו תקינות קפצו פתאום לרמות גבוהות מאוד והן אופיינו על ידי הרופא המטפל כבעלות רזרבה שחלתית נמוכה או כבעלות תגובה שחלתית נמוכה. ההסבר מצוי בהבנה של המערכת הסימפטטית והפאראסימפטטית בגוף. המערכת הסימפטטית מופעלת במצבי לחץ וגורמת לגוף להיות במצב עוררות מוגבר על ידי הזרמת הדם ללב למוח ולשרירי השלד ההפך ממצב בו מופעלת המערכת הפאראסימפטטית כגון במצב שינה או נינוחות בו זרימת הדם מופנית לאיברים הפנימיים כגון הכבד הכליות הרחם השחלות וכו', לחץ נפשי גורם להאצה של המערכת הסימפתטית והפרשה של הורמוני סטרס כגון אדרנלין ונוירו אדרנלין – זרימת דם במצבי זה פוגעת באיזון ההורמונאלי אינה מאפשרת הזרמה של דם איכותי לרחם ולשחלות מה שפוגע בתגובה השחלתית ובאיכות הביציות. נשים שהתעניינו בנושא רזרבה שחלתית נמוכה התעניינו גם ב: דיקור סיני לרזרבה שחלתית נמוכה, תזונה לרזרבה שחלתית נמוכה, תסמינים לרזרבה שחלתית נמוכה, כניסה להריון עם רזרבה שחלתית נמוכה, הריון עם amh נמוך, משמעות ערכים של רזרבה שחלתית נמוכה, רזרבה שחלתית נמוכה בגיל צעיר ודיקור סיני לשחלות פוליציסטיות. אם יש בידייך שאלה בנושא או שמעתם מהרופא שהרזרבה השחלתית שלכן נמוכה או שהתגובה השחלתית נמוכה ואתן מחפשות פתרון אתן מוזמנות להתקשר אלינו לייעוץ טלפוני חינם.

למאמרים נוספים:

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: