דיקור סיני לשיפור השתרשות עוברים ברחם

דיקור סיני לשיפור השתרשות עוברים ברחם

תהליך השתרשות העובר ברחם

תהליך השתרשות העובר ברחם מושתת ברובו על איכות רירית הרחם. במהלך ההשתרשות.רירית הרחם מהווה את קרקע הגידול הראשונית אשר מאפשרת את חדירת תאי העובר למחזור הדם האימהי, מה שמסביר את החשיבות בהזנה תקינה של דם אל הרחם. תהליך השתרשות העובר ברחם הינו מורכב וחייב להתקיים בו איזון הורמונאלי עדין בין רמות האסטרוגן והפרוגסטרון יחד עם רירית רחם  סדירה. תהליך ההשתרשות מתחיל מרגע שהזרע הפרה את הביצית בחצוצרה, דרך התחלקות התאים ועד להשתרשות הפיזית ברירית הרחם. בשלב ההשתרשות הפיזית ברחם נבנית מערכת כלי הדם בין האם לעובר, הדבר מחייב הזנה תקינה ותמידית של דם לאזור הרחם על מנת לאפשר לרירית הרחם להיות סדירה ולעובר המתהווה לקבל אספקה טובה של חמצן ודם. לרפואה הסינית נסיון מוכח של מעל 2500 שנה בבעיות פוריות שונות הכוללות בין היתר בעיות של השתרשות , בעידן בו לא היו אמצעי אבחנה והדמיה כמו שיש היום דרך הטיפול והאבחנה התבססה לרוב על תשאול מקיף של המטופלת והסתכלות על אורח החיים שלה , על אורך וכמות הדם במחזור החודשי ועוד...  מחקרים הראו שדיקור סביב החזרת העוברים מעלה ב- 70% את יכולת ההשתרשות ומנסיוננו בקליניקה שילוב של דיקור תזונה וצמחי מרפא מעלים את הסיכוי לאיכות עוברים טובה יותר ומכפילים את הסיכוי להשרשה טובה וכניסה להריון. החשיבות לשלב ההשתרשות ברפואה הסינית הינו רב, חשוב לשים דגש על תזונה נכונה וצמחי מרפא, המשפרים את זרימת הדם לרחם ומעלים את יכולת העובר  להשתרש. מזונות אלו כוללים בין היתר רימונים וסלק המאפשרים חיזוק דם ותנועה טובה יותר של דם לרחם ובכך מאפשרות השתרשות טובה יותר.

כיצד מתרחש שלב ההשתרשות העובר ברחם?

הביצית המופרית (הקרויה זיגוטה ) מתחילה את מסעה במורד החצוצרה אל תוך חלל הרחם כאשר בדרך היא ממשיכה להתחלק ל4 ול 8 תאים מדי 24 שעות עד לשלב בו העובר כבר בין עשרות תאים (מורולה). העובר יגיע לרחם בערך לאחר 5-7 ימים כאשר הוא כבר בין מאות תאים בשלב שנקרא (שלב הבלסטוצית), בשלב זה מכיל העובר המתהווה חלל אשר אמור להוות את שק ההריון העתידי.שלב ההשתרשות עצמו קורה לרוב בין הימים 8-9 אחרי הביוץ במחזור טבעי אולם בטיפולי ה- IVF  שלב זה קורה בסביבות היום החמישי מיום ההפריה תלוי בקצב התחלקות העובר ברחם. בשלב הבלצטוצית ישנה חלוקה ברורה של התאים לתאי עובר ותאי שיליה אשר אמורים להשתרש ברחם , בתוך חלל הרחם ישנה הצמדות של העובר לרירית הרחם ודרכה חודר למחזור הדם האימהי.

ההורמונים המשתתפים בתהליך השתרשות העובר ברחם

שני הורמונים עיקריים אחראיים על הזנה ושמירה של רירית הרחם והם אסטרוגן ופרוגסטרון. האסטרוגן אחראי על הזנה ובנייה של רירית הרחם לעובי מתאים בכדי לאפשר השתרשות תקינה כאשר לפרוגסטרון תפקיד חשוב בשמירה על מבנה הרירית, בהבשלה והכנת רירית הרחם להשתרשות העובר בפועל. שורה של תהליכים ביולוגיים וחיסוניים מאפשרים לעובר להיצמד אל דופן הרחם ולהתחיל את הבנייה של כלי הדם שיחברו אותו אל  האם. רמות הפרוגסטרון אשר מתחילות לעלות כיומיים אחרי הביוץ מהוות את תחילתו של חלון ההשתרשות כאשר חשיפה מוקדמת מדי לרמות פרוגסטרון גבוהות מעל 5(nmol) בשלב בו עדיין לא התבצעה שאיבת הביציות עלולה  לגרום  לקיצור חלון ההשתרשות ועקב כך כישלון הטיפול. רמות פרוגסטרון תקינות כשבוע אחרי ביוץ/החזרה/הזרעה צריכות להיות מעל 15 (Nmol/L)

תהליך השתרשות העוברים על פי הרפואה הסינית

תהליך השתרשות העוברים ברפואה הסינית קשור במידה רבה לאיכות הדם המגיעה לרחם ולכן מצבים הפוגעים בזרימת הדם יכולים לפגוע בתהליך ההשתרשות ולהכשיל את הטיפול. כמו שהסברנו  הפיזיולוגיה הסינית שונה במהותה מהפיזיולוגיה המערבית והיא כוללת בתוכה גם השתנות אנרגטית של חומרים ותהליכים הקורים בגוף. ועל ידי הבנת חוסר האיזון בגוף נבחרת אבחנה מתאימה ודרך טיפול. דוגמא למצבי חוסר איזון המשבשים את איכות הדם המגיע לרחם

קור ברחם שחוסם את זרימת הדם התקינה לרחם ומפריע להשתרשות העובר והתפתחותו

הקור גורם  לכיווץ של כלי דם וכתוצאה מכך להאטת תהליכים מטבוליים,ישנה האטה בזרימת הדם לכיוון הרחם וכתוצאה מכך בעיית השתרשות , לרוב נראה סימפטומים של רתיעה  מקור , כאבי מחזור חדים ומכווצים המוקלים בחימום, צבע הדם יהיה כהה וילווה בקרישי דם כהים. הטיפול במצב זה יהיה בדיקור נקודות המניעות דם ומסלקות קור מהרחם בשילוב עם  תזונה מחממת וצמחי מרפא מתאימים.

חום המייבש נוזלים וכתוצאה פוגע בהזנת רירית הרחם ובהשתרשות

חום מטבעו גורם ליבוש נוזלים ולכן במצב של חוסר איזון הגורם לחום ברחם נראה מצבים בהם החום יבש את נוזלי הגוף , לא תהיה הפרשה פורייה ולא תהיה הזנה תקינה לרירית הרחם מה שיכל לגרום לרירית רחם דקה ולבעיית השתרשות. סימנים וסמפטומים שיכולים להיות : אדמומיות וגרודים וגינאליים , גלי חום , הפרשות צהובות מהנרתיק ועוד... הטיפול ישלב נקודות דיקור המסלקות חום מהרחם ומזינות את הרחם בנוזלים בכדי ללחלח ולהזין את רירית הרחם וכתוצאה לשפר את יכולת השתרשות העוברים , בנוסף ינתנו הנחיות לתזונה מקררת ומזינה כגון מלפפונים , עגבניות ,אגסים ועוד בשילוב עם צמחי מרפא מתאימים.

חוסר דם (סינית) הגורם לבעיית השתרשות

חוסר דם סינית מאופיין בחוסר זרימת דם תקינה לכיוון הרחם אך לא בגלל חסימה אלא בגלל שאין מספיק חומר(כלל מרכיבי הדם כגון נוזלי גוף חומצות אמינו חלבונים רמת סוכר בדם ויטמינים מינרלים ועוד). חשוב לציין שגם כאשר אישה מגיעה כאשר בדיקות הדם שלה תקינות לחלוטין עדיין היא יכולה להיות מאובחנת במצב של חוסר דם. הסימפטומים העיקריים שיאבחנו מצב של חוסר דם יהיו , סחרחורות עמומות, נקודות שחורות בראייה , ציפורניים שבירות , נשירת שיער ועוד. הטיפול יכלול נקודות לחיזוק ושיפור המטבוליזם הכללי בגוף בכדי לאפשר בנייה טובה ואיכותית יותר של דם , תינתן  תזונה המכילה מזונות שבונים ומניעים דם כגון :סלק , רימונים , עדשים שחורות , ביצים , בשר , עוף דגים , טחינה ועוד.... ופורמולת צמחים לחיזוק דם.

לחות ברחם  הפוגעת באיכות הדם ובזרימת הדם לרחם וגורמת לבעיית השתרשות

לחות מטבעה הינה כבדה ודביקה יותר ולכן נוטה לשקוע לחלק התחתון של הגוף ולתקוע את זרימת הדם באיזור , לחות יכולה להיתקע באיזור החצוצרות ואז להפריע לתנועה תקינה של סערות הסיליה שאמורות לשאוב את הביצית מהשחלה לחצוצרה או לחילופין להוות "קרקע בוצית" מדי להשתרשות העובר דבר שיקשה מאוד על ההשתרשות. במקרים אלו נראה לרוב הפרשות וגינאליות רבות ולבנות , דלקות ופטריות וגינאליות , יכולה להיות השמנה , ליחה באופן כללי או שחלות פוליציסטיות (מערבית. הטיפול ישלב נקודות דיקור המסלקות ליחה ולחות מהגוף , תזונה לסילוק לחות ושיפור מטבוליזם כגון : גריסי פנינה , דלורית , גזר , חסה ועוד נוסף על פורמולת צמחים שתפקידה לסלק לחות ולחזק את מטבוליזם הגוף .

לסיכום ישנם מצבים רבים ומגוונים הגורמים לבעיות של השתרשות העובר ברחם והטיפול ברפואה סינית נותן מענה נרחב ויעיל לכלל מצבים אלו , לנו בקליניקת מעגלים נסיון עשיר של מעל 13 שנים בטיפולים בבעיות פוריות הכוללות בין היתר מקרים רבים של בעיות השתרשות , נשמח לסייע גם לכן .

למאמרים נוספים:

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: