דלקות שתן חוזרות – טיפול טבעי בעזרת דיקור סיני לדלקת שתן

דלקות שתן חוזרות – טיפול טבעי בדיקור סיני

דלקות חוזרות בדרכי השתן או דלקות שתן חוזרות הן דלקות המופיעות בדרכי השתן באופן חוזר ונשנה, הפוגעות בשכיחות גבוהה בנשים. בהגדרה הרפואית המקובלת מדובר על דלקת שהופיעה פעמיים במשך חצי שנה או שלוש פעמים במשך שנה אחת. דלקות שתן חוזרות יכולות להתבטא בשריפה בשתן, דם בשתן, תכיפות במתן שתן, כאבים במתן שתן, במצבים חמורים דלקת בשלפוחית השתן יכולה אף לעבור לכליות ולכן טיפול ומניעה של דלקות שתן חוזרות הינו חשוב ביותר.

הסיפור של רחל – מקרה דלקות שתן חוזרות טיפול טבעי בדיקור סיני
רחל בת 36, הגיעה לקליניקת מעגלים כאשר היא מתלוננת על דלקות שתן חוזרות, הדלקת מתבטאת בשריפה חזקה במתן שתן, המלווה בכאב חד בבטן תחתונה ותכיפות בתדירות ההשתנה.

רחל התלוננה שהדלקת בשתן חזרה 6 פעמים במהלך השנה האחרונה והדגישה ש "הרופא נותן לי אנטיביוטיקה בכל פעם שאני מגיעה. האנטיביוטיקה אמנם עוזרת לי באותו רגע אך לאחר שאני מפסיקה הדלקת חוזרת ונמאס לי". אני מחפשת טיפול שיעזור לי לפתור את הבעיה לצמיתות ולמנוע את הישנותן של דלקות השתן החוזרות ואת השימוש התכוף באנטיביוטיקה.

בתשאול סיפרה רחל שדלקות השתן החוזרות החלו להופיע בשנה האחרונה, השתן צהוב ושורף והיא סובלת גם מהפרשות וואגינליות צהובות ורבות עם ריח לא נעים. רחל השמינה כ7 ק"ג בשנה האחרונה, בעקבות משבר שעברה בעבודה, התזונה שלה אינה מסודרת והיא אוכלת כל היום חטיפים מתוקים ומלוחים.

האבחנה הייתה – דלקות שתן חוזרות עקב הצטברות של לחות ועודפי נוזלים בחלק התחתון
של הגוף, המאפשרים מצע גידול להתרבות של חיידקים בשלפוחית השתן.
המטפל אף הסביר לרחל שהשימוש החוזר באנטיביוטיקה מחליש עוד יותר את הגוף. האנטיביוטיקה ברפואה הסינית, הינה בעלת אופי אנרגטי מאוד קר אשר בשלב הראשון מאוד מקלה על הדלקת, אולם מבחינת הרפואה הסינית היא גורמת להיווצרות רבה יותר של לחות הגורמת שוב להתרבות של חיידקים במקום. בנוסף השימוש באנטיביוטיקה פוגע בחיידקים הטובים שנמצאים במעיים, מערכת החיסון נחלשת ואינה מצליחה להלחם ביעילות בחיידקים שנוצרו.

רחל קיבלה תפריט מסודר הכולל 6 ארוחות מסודרות ביום, בנוסף התבקשה להוריד מוצרי חלב, חטיפים מתוקים ומלוחים, בוטנים ובטטות הגורמים על פי האבחנה להיווצרות הלחות.

רחל קיבלה דיקור סיני על בסיס שבועי, נוסף על פורמולת צמחים אותה לקחה על בסיס יומי אשר נועדו לסילוק הלחות וחיזוק מערכת החיסון של הגוף בהתמודדות עם החיידקים.
לאחר שבועיים של טיפול, רחל התלוננה שוב על שריפה במתן שתן, היא קיבלה פורמולה נקודתית לטיפול בדלקת שעברה לאחר יומיים ללא שימוש באנטיביוטיקה.

לאחר 6 שבועות של טיפול רחל ירדה 3 ק"ג ממשקלה, ההפרשות הוואגינאליות עם הריח נפסקו והיא לא סבלה בכלל מתופעות של שריפה או גירוי בשתן. לאחר 3 חודשי טיפול רחל שהורידה 6 ק"ג ממשקלה הרגישה מאוד אנרגטית, היא לא סבלה כל התקופה מדלקת בשתן ובהחלטה משותפת עם המטפל הפסיקה את טיפולי הדיקור והצמחים.

בשיחה טלפונית עם רחל לאחר 4 חודשים רחל דיווחה שהיא מרגישה מצוין.

איך הרפואה הסינית מאבחנת דלקות חוזרות בדרכי השתן
לרפואה הסינית ניסיון של 2000 שנה ויותר בטיפול בדלקות חוזרות בשתן.
במאמר זה נציין שתי אבחנות עיקריות:
1. לחות חמה – לחות המצטברת בחלק התחתון של הגוף יכולה להגיע לשלפוחית השתן ,הלחות מאפשרת למצע גידול של חיידקים לגדול ולגרום לדלקות החוזרות בשתן.
2. חום הגורם לצריבה בשתן – הרבה מטופלות מגיעות אלינו עם צריבה ודחיפות בשתן ללא ממצאי דלקת בתרבית השתן. החום הפנימי הנוצר כתוצאה מסטרס למשל או כתוצאה מפרידה מבן זוג, גורם להצטברות של חום פנימי המוצא את דרכו החוצה דרך השתן, וגורם לתחושת השריפה ולדחיפות בשתן.

דלקות שתן חוזרות – טיפול
כאשר מדובר על אבחנה של לחות חמה, הטיפול יכלול שילוב של דיקור וצמחי מרפא, תוך התמקדות בתזונה מקררת והורדת מאכלים מייצרי חום ולחות כגון: מוצרי חלב בוטנים פיצוחים ,מאכלים חריפים ועוד.

כאשר האבחנה היא חום פנימי הגורם לצריבה בשתן הטיפול יהיה זהה מבחינת כלי הטיפול אך נקודות הדיקור וצמחי המרפא שיבחרו יתמקדו בהרגעת הנפש וסילוק החום הפנימי.
חשוב להוריד מאכלים חריפים ומחממים כגון קינמון ,צילי,פלפל חריף,אלכוהול ועוד על מנת לקרר את החום הפנימי ולמנוע את השריפה והדחיפות בשתן.
אורך הטיפול בין 10 ל 12 טיפולים שבועיים בשני הדוגמאות המוצגות לעיל.
חשוב לציין שהטיפול מטפל בשורש הבעיה.

למידע נוסף או התייעצות ניתן לפנות אלינו בטלפונים האישיים

קורן אליהו: 054-4399910 שרון אלישע: 050-9344908

לחצו להתקשרות מהסלולר או שלחו פרטים בטופס צור קשר

קורן אליהו: 054-4399910

 

שרון אלישע: 050-9344908

 

קליניקת מעגלים – טיפולי דיקור סיני לדלקות שתן חוזרות עם תזונה מותאמת וצמחי מרפא

  רחוב ז'בוטינסקי 5 רעננה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: